الخميس، 16 يوليو 2009

طير انتا :)

انا لسه شايف فيلم احمد مكى ( طير انتا ) و بجد كان مذهل ... بحب نوع الافلام الكوميدى اللى يكون الضحك فيه متدرج يعنى فى الفيلم انا كنت بضحك و مبسوط و كل ما الفيلم بيتقدم فى احداثه الكوميديا بتزيد بس مش مفتعله خالص و لما وصلت لاخر شخصيه عملها و عددهم سبعه انا بجد كنت مش بقدر اتابع الاحداث من الضحك .. اللى بيميز الفيلم ده كذا حاجه اهمهم طبعا ان الكوميديا فيه نابعه من الموقف و الشخصيه اللى بتتمثل يعنى مش مجرد افيهات و متركبه على مواقف ذى افلام محمد سعد .. و الممثلين كانوا مبدعين خصوصا دنيا سمير غانم لانى الدور كان صعب لانها عملت سبع شخصيات مختلفين تماما و مكنتش اتوقع انها تكون موهوبه بالشكل ده.. و احمد مكى تعب و عمل مجهود بس ده متوقع منه لانه شاطر فى جزئية تغيير الشخصيات و عمل ملامح رئيسيه لكل شخصيه و كان الفيلم مفيش شخصيه مغطيه على التانيه .. دنيا و احمد كان مظبطين ادائهم بشكل فيه تناسق و محدش مغطى على التانى .. بجد الفيلم حلو اوى .. و مريح لللاعصاب لان الافلام الصيف كان فيها افلام دسمه و كمان الواحد يستعد عشان يدخل فيلم (احكى يا شهرزاد ) و ذهنه صافى .. :)









ليست هناك تعليقات: